Jdi na obsah Jdi na menu

Den duševního zdraví

10. 10. 2013

 

       Dnes začnu od konce. Potěšila mě hodina Vv, hlavně některé povedené výkresy. Pokusili jsme se ilustrovat známou knížku Jiřího Trnky - Zahrada. Už jsem z ní dětem několikrát četl a včera,  jako takovou přípravu, jsem jim pustil malou část Trnkova kouzelného loutkového filmu. Byly to první práce, kdy se děti ,,odvázaly" a nebály se sáhnout do barev. Litoval jsem, že máme výtvarku pouze hodinu a není proto více času. Samozřejmě jsou tu i práce méně povedené. Marně jsem se snažil některým vysvětlit techniku rozpíjení barev, takže na některých čtvrtkách se brzy začala vrstvit pohoří z barev. Ale některé práce jsou opravdu velmi pěkné.

        Jinak v matematice pokračuje náš boj s násobilkou. Sice se pomalu zlepšujeme, ale opravdu pomalu. Dnes jsme začali násobky sedmi. Nejdříve jsme si vyplnili tabulku násobků 7 na příkladu týden - 7 dní, 2 týdny - 14 dnů, atd. Když ji všichni měli vyplněnou, pojal jsem nápad trochu úkol zpestřit a napsal jsem na tabuli několik příkladů, které měly děti spočítat s pomocí zmíněné tabulky. Příklad:  2 týdny + 3 dny = .. dnů. To jsem si dal ! Několik dětí to udělalo bez problémů. Po asi desátém pokusu to vysvětlit zbytku, jsem si uvědomil, že je dnes Den duševního zdraví, proto jsem to včas vzdal a spočítali jsme to společně bez problémů na tabuli.

       Dnešní den bychom ale také mohli označit jako Den rozlitých tekutin. Končili jsme s asi 3 loužemi a s jednou vytopenou taškou. Jinak jsme to snad přežili v plném duševním zdraví a přispěli tak k jeho dnešnímu významnému dni.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář