Jdi na obsah Jdi na menu

Momentky ze třídy

14. 10. 2013

     Hned na začátku dnešní první hodiny se mi před očima vybavilo páteční loučení. Několikrát se ptám dětí :,, Děti, má každý v tašce písanku na dom. úkol ? " A děti už mi otráveně odpovídají, že ano. No a dnes se opět našlo několik jedinců, kteří jí samozřejmě v té tašce neměli. Tím pádem ani úkol. Už opravdu nevím, jak to udělat. Že bych příště nahlížel do otevřených tašek před odchodem na oběd ? To bychom přicházeli do jídelny se značným zpožděním.

     Další obrázek z dnešního rána ( a nejen dnešního). Je 8 hodin, zvoní na hodinu. Na schodech se volnou chůzí objevuje žák a volným krokem nevzrušeně kráčí ke třídě  ( naší ). Všichni stojíme a čekáme, až se došourá na své místo. Dalších několik minut si vybaluje věci. S úsměvem, nespěchá. Že by třeba rušil ostatní si nepřipouští. Má viditelně dobrou náladu, je rád, že je opět s námi.

     Hned první hodinu je lepší moc nehledět do třídy. Kdykoliv tam zabloudí můj pohled, jsou nejméně patery ústa dokořán. Až se divím, že si je někteří nevyvrátí. Mohu tedy celkem s přehledem zkontrolovat složení ranní snídaně, neboť některým je vidět skoro až do žaludku. Jsou i tací, kteří to doprovází ještě různými zvuky. Říkám si, zdali by nebylo dobře poněkud upravit večerku. Vzhledem k tomu, že takovéto zívání vyvolává stejnou reakci přihlížejících, bojím se, abychom jednou nezívali všichni sborově.

      Při matematice jsme opět formou pětiminutovky procvičovali násobilku ( hlavně 6 a 7 ). Opět jsem začal tím, že jsem vysvětloval, jak to budeme psát. 4 sloupečky, pouze výsledky. I na tabuli jsem to kreslil. Vysvětluji to tak skoro pokaždé, ale zatím ne vždy se žádoucím výsledkem. Bohužel ani dnes. Jedna žákyně mi to zase napsala do řádku. Jiná sice psala do sloupečků, ale pro změnu do Dš. Stále nám násobilka dělá potíže. Nejvíce kupodivu těm, u kterých bych to nejméně čekal.

     Určitě se děti zmínily, že jsme nešli na Tv. Hodinu jsme si vyměnili a nepříjdeme o ní. Jakmile bude můj pohybový aparát opět v stavu, jenž to dovolí, tak si jí nahradíme.

     Úkol dnes máme v čítance. Přečíst článek a něco o něm i vědět.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář