Prázdniny se blíží

3. 10. 2013

Jistě už se děti doma pochlubily událostí, jež se přihodila včera. Došlo totiž k pádu. Ne tedy k pádu vlády, to už máme zaplaťpřírodo za sebou, ale k pádu učitele ze židle, což byl, myslím, mnohem veselejší moment než zmiňovaný vládní pád. Ne snad, že bych si připravil žertovný výstup, abych pozvedl uvadající náladu dětí v hodině matematiky, ale už asi týden mám židli na kolečkách a sedě na ní, chtěl jsem se natáhnout pro cosi na tabuli. Bohužel na ta kolečka jsem zapomněl a ona podjela. Chvíli jsem se ještě snažil bojovat s gravitací, leč marně. Přitažlivost zvítězila. Překvapila mě reakce dětí. Okamžitě se seběhly okolo stolu a starostlivě se vyptávaly, jsem-li v pořádku a nezraněn. Dokonce i nabízely pomoc při vstávání. Takže jsem jim a přítomné paní asistentce připravil veselé dopoledne. Zapomněl jsem jim ale připomenout, aby si toho vážily. Nevím, zdali se jim ještě poštěstí, vidět svého vyučujícího, válejícího se pod stolem.

Dnes jsme psali opět pětiminutovku z matematiky a už to bylo mnohem lepší. Nejhorší známka trojka. I jedniček už bylo asi 7. Jde to sice pomalu, ale jde to. Začali jsme také opakovat násobilku. Do 20 to jakžtakž jde, ale pak je to bída. Hrozně dlouho to trvá, než si každý najde v hlavě to správné spojení. Tady nás čeká asi mnohem těžší práce, abychom to zautomatizovali. Bez toho to nepůjde. Prostě, s násobilkou a s vyjmenovanými slovy nejde udělat nic jiného, než se je naučit. Vím, že některým to bude trvat dlouho, někteří na tom budou pracovat až do deváté třídy a někteří do konce života. Tomu odpovídá i pracovní tempo ve třídě. Třeba v matematice jsme dělávali průměrně stránku denně, my teďděláme tak 2 - 3 příklady. V češtině je to to samé. Tím zároveň odpovídám na dotaz vznesený ohledně toho, kam v týdnu dojdeme. Já to nevím. To sčítání a odčítání do 100 jsme měli jenom zopakovat a jet dál. Padl na to skoro měsíc a stále ještě to není ideální. Dnes se opět vyskytly případy, kdy se u znaménka plus odčítalo a opačně. Čteme-li si zadání slovní úlohy, mám vybrané asi 3 - 4 čtenáře, u nichž je záruka, že to přečtou nahlas, rychle a bez koktání, takže jim bude rozumět a nestrávíme nad tím spoustu času.

Čas letí a já bych také potřeboval znát počet účastníků na podzimní prázdniny na horách. Jedná se o Jizerské hory, penzion U lípy v Jos. Dole. Bylo by to tak na 3- 4 dny s polopenzí. Snídaně a večeře, protože dopoledne vypadneme ven a celý den jsme venku. Dostaneme balíček na cestu. Vracíme se k večeři. Jedeme vlakem s batohem. Penzion je hned u nádraží, takže se s batohem nikam daleko netaháme. Chodíme po zajímavých a pěkných místech ( rozhledny, vodopády, přehrady, apod. ). Vždy se nám tam velmi líbilo a byly to pěkně prožité prázdniny. Místo sezení u různých obrazovek toulky přírodou. Cena se odvíjí od počtu účastníků. Zatím jsme se vždy pohybovali okolo tisícovky. Doposud mám přihlášeno asi 7 zájemců. Rád bych proto věděl, na čem jsem. Proto neváhejte.

Podzimní prázdniny

(Radka Honická, 4. 10. 2013 11:50)

Dobrý den,
ráda bych, aby Tereza jela s kolektivem na školu v přírodě o podzimní prázdniny. Bohužel dcera nechce ani slyšet, že by někde měla nocovat bez z rodičů. Ani přesvědčování, že pojede nejlepší kamarádka Markétka nezabralo. Doposud kromě dovolené s prarodiči, nikdy bez rodičů nebyla. Začneme-li doma na toto téma hovořit, a rozebírat to, skončí to pláčem. Včera jsem byla s dcerou na pravidelné konzultaci u psychoterapeutky, kde mi bylo doporučeno, to nijak nehrotit, a dceru nenutit. Tak místo toho, aby si prázdniny užila v kolektivu s dětmi, bude ráno v 5 hodin se mnou odjíždět do zaměstnání. Pak je tu ještě varianta, že bych vyslala tatínka hasiče, jako zdravotníka. Ještě jsem se nesetkala s učitelem, který by ve svém volnu, sám dobrovolně trávil čas se svými žáky. Většinou jsou obě strany rády, že si od sebe odpočinou. Za to máte můj obdiv. S přáním hezkého dne
Radka Honická

Re: Podzimní prázdniny

(Marcela, 6. 10. 2013 15:42)

to je dobrý nápad, já bych manžela poslala taky :-))

Nejsklerotictejsi zak

(Ota Zimmermann, 4. 10. 2013 22:10)

Dobry den,
nas expert se o tehle akci zapomnel zminit, ale urcite chce jet. Takze pokud to nebudete brat jako pomstu, radi ho s Vami posleme.